
Co daje dzieciom w przedszkolu zapoznanie się ze stylem surrealizmu? Czy one to zrozumieją?
Takie wyzwania stawia sobie nasze przedszkole a Kristina Yurchuk – wdraża.
Zapoznawanie dzieci w przedszkolu z techniką kolażu i surrealizmem przynosi wiele korzyści dla ich rozwoju:
Rozwój kreatywności i wyobraźni – Surrealizm zachęca do myślenia poza schematami, a kolaż pozwala dzieciom eksperymentować z różnymi materiałami i tworzyć nieoczywiste połączenia.
Ćwiczenie sprawności manualnej – Wycinanie, naklejanie i komponowanie elementów rozwija motorykę małą, niezbędną np. do nauki pisania.
Rozwijanie percepcji wizualnej – Łączenie różnych faktur, kształtów i kolorów pomaga dzieciom dostrzegać detale i budować wrażliwość estetyczną.
Stymulacja myślenia abstrakcyjnego – Dzieci uczą się, że sztuka nie musi przedstawiać rzeczywistości dosłownie i mogą nadawać nowe znaczenia przedmiotom.
Rozwój umiejętności opowiadania – Tworzenie kolaży inspirowanych surrealizmem pobudza wyobraźnię i zachęca do snucia własnych historii.
Kolaż i surrealizm to świetne narzędzia do odkrywania sztuki w sposób wolny i pełen zabawy!
Dzieci poznawały y styl surrealizmu w przystępny, „dziecięcy” sposób – na prostych przykładach, takich jak ryby pływające w niebie czy balony zamiast liści na drzewie. Uczyły się także rozpoznawać twórczość Salvadora Dalego, oglądając i analizując jego obrazy. Rozmawialiśmy o ciekawostkach z jego życia – o tym, że miał mrówkojada, nosił buty jako kapelusz i zaprojektował logo Chupa Chups.
Moim zadaniem – mówi Kristina – było przedstawić dzieciom postać Salvadora Dalego w ciekawy i przystępny sposób, tak aby na jego przykładzie nauczyły się, że sztuka nie ma ograniczeń. Chciałam, by zrozumiały, że mogą tworzyć w swoim własnym stylu, malować tak, jak czują, i nie bać się różnić od innych. Dali pokazał nam, że bycie innym to atut, a kreatywność nie zna granic.
przedstawiamy kolaże jakie stworzyły dzieci na bazie surrealizmu












