Przedszkole Eduplay to więcej niż zwykłe przedszkole.
To miejsce, które powstało na bazie wielu doświadczeń w edukacji najmłodszych. Łączymy naszą wiedzę i pasję z tworzeniem edukacji przyszłości opartej na potrzebach dzieci.
A wszystko to w pięknym, nowoczesnym i przestronnym budynku.
Kadra
Założenia programowe
Program przedszkola Eduplay jest zgodny z podstawą programową MEN.
Wzbogacamy go o programy autorskie bliskie naszemu
profilowi w zależności od etapu edukacyjnego.
Metody wiodące
Inspirujemy się metodą Reggio Emilia włoskiego pedagoga i psychologa Lorisa Malaguzzi, która polega na wierze w nieograniczony potencjał dzieci. W metodzie tej nauczyciele wierzą, że dzieci najlepiej rozwijają się, gdy współpracują ze sobą. Zgodnie z założeniami tej metody dzieci wyrażają się tak jak tego chcą, co w programie przedszkola artystyczno- sportowego jest szczególnie skuteczne. Dążymy do tego, aby dziecko miało nieograniczone portfolio własnych prac rysunkowych, malarskich, rzeźb, projektów, które wykonywało przez cały rok szkolny.
Glottodydaktyka ojczystojęzyczna – metoda profesora Bronisława Rocławskiego rozwijająca logiczne myślenie i doskonale przygotowująca do nauki czytania i pisania.
Dziecięca Matematyka profesor Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej, która w grupach zerówkowych opiera się na rozwoju poznawczym według J. Brunera amerykańskiego psychologa, który naturę rozwoju intelektualnego oparł na trzech głównych sposobach interpretowania świata: enaktywnym (czynności motoryczne), ikonicznym (opis rysunkowy) i symbolicznym (gdy dziecko staje się zdolne do reprezentowania świata za pomocą symboli liczb). W Eduplay matematyka zaciekawia i na zawsze staje się łatwą królową nauk.
Metody edukacji
muzycznej
Metoda Carla Orffa i Edwina Gordona oparte na realizacji krótkich schematów melodycznych, rytmicznych przekazywanych dzieciom w formie śpiewu, gry na instrumentach.
Metoda R. Labana wykorzystująca naturalną ruchową ekspresję, gdzie łączymy ruch z muzyką.
Metody w edukacji społeczno – emocjonalnej
Pedagogika zabawy, która wydobywa mocne strony dziecka i uwalnia od napięć emocjonalnych
Drama
Bajkoterapia, która oswaja dziecięce niepokoje i lęki (w przedszkolu czytamy codziennie)
Warsztaty prowadzone przez psychologów, pedagogów z zakresu emocji, uczuć oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
Wprowadzamy elementy planu Daltońskiego wdrażając dzieci do odpowiedzialności za powierzane im codzienne zadania.
Edukacja
artystyczna
W codziennej pracy artystycznej z dziećmi stosujemy techniki plastyczne i malarskie a także rzeźbę i tkactwo. Dzieci rysują, wycinają, wydzierają, konstruują, szyją, lepią z różnych mas, drukują stemple.
Przygotowujemy projekty artystyczne: filmowe i teatralne a także wernisaże prac naszych przedszkolaków.
Edukacja
sportowa
Sport i ruch jest w Eduplay codziennością. Stawiamy na rozwój kompetencji społecznych podczas gier zespołowych.
Nasz teren w jednej części dysponuje boiskiem, na którym można na powietrzu codziennie grać w piłkę nożną, piłkę ręczną a także inne gry drużynowe.
Zabawy sportowe i ćwiczenia gimnastyczne odbywają się codziennie a podczas roku szkolnego organizujemy małe olimpiady sportowe.
Edukacja
językowa – angielski
Zajęcia z języka angielskiego odbywają się w sekwencjach 30 minutowych codziennie w zależności od wyboru ścieżki edukacyjnej, która zakłada realizację podstawy programowej i dodatkowe zajęcia z języka – popołudniowe.
Zakres treści nauczania opiera się na tym co dzieciom jest najbardziej znane w ich otoczeniu. W nauce angielskiego stosujemy różne metody oparte na zabawie i ruchu.
Opieramy się na metodzie audiolingwalnej opartej na wysłuchiwaniu i odtwarzaniu słyszanych fraz a potem wyrazów i zdań tak, aby jak najszybciej przyswoić gotowe wzorce komunikacyjne. Zakłada ona także tworzenie prawdziwych sytuacji, które mogą pojawić się w życiu dziecka.
W nauczaniu języka angielskiego stosujemy dramę jako twórcze wsparcie edukacji językowej. Dzięki stosowaniu improwizacji angażujemy emocjonalnie wszystkie dzieci, dzięki czemu wytwarzamy u nich poczucie własnej wartości i pewności siebie.
Edukacja
przyrodniczo – ekologiczna
Jednym z celów wychowania w Eduplay jest kształtowanie oraz rozwijanie u dzieci stosunku emocjonalnego do otaczającego je środowiska społeczno – przyrodniczego poprzez autorskie programy przygotowane przez naszych nauczycieli.
Pierwszym etapem edukacji ekologicznej w przedszkolu jest wskazywanie maluchom przyrody czystej, nienaruszonej w celu rozbudzenia w nich wrażliwości na jej piękno. W drugim etapie pokazujemy dzieciom przyrodę zdewastowaną przez człowieka np. zanieczyszczone rzeki, strumienie, obumierające lasy, unoszące się w powietrzu pyły i dymy wydostające się z kominów przemysłowych. Trzeci etap to zwrócenie uwagi na przyczyny degradacji środowiska oraz uświadomienie jak wyrządzone szkody naprawić albo jak im przeciwdziałać.
Wrażliwość przyrodniczoekologiczną łączymy z działaniami artystycznymi i projektami technicznymi, w których dzieci podejmują działania na rzecz ekologii i nie tylko.
Współpraca z rodzicami
W Eduplay stawiamy na ścisłą współpracę z rodzicami naszych dzieci. Z wielką przyjemnością będziemy się z Państwem spotykać podczas zebrań z rodzicami, ale także podczas ważnych uroczystości takich jak: Pasowanie na przedszkolaka, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Rodziny, Spotkania świąteczne, warsztaty artystyczne oraz występów dzieci czy wernisaży malarskich.
Każdy wychowawca grupy jest z Państwem w codziennym kontakcie.